MOČ BELJAKOVIN

Beljakovine so ena izmed  najpomembnejših hranilnih snovi, ki jih telo potrebuje, zato jih je potrebno vnesti vsak dan v ustreznih količinah. Beljakovine so gradniki celotnega organizma, ob tem so nujne za rast celic in obnovo tkiv. Zgrajene so iz aminokislin. Številne aminokisline so »esencialne«, saj jih telo ne more samo proizvesti, zato jih je treba zagotoviti s prehrano. Če beljakovine vsebujejo vse esencialne aminokisline, se štejejo za popolne.

Beljakovine so lahko živalskega ali rastlinskega izvora. Vse beljakovine živalskega izvora so popolne. Beljakovine rastlinskega izvora, razen sojinih beljakovin, se štejejo za nepopolne, saj jim primanjkuje ena ali več esencialnih aminokislin. Vendar se lahko dve nepopolni beljakovini dopolnjujeta – ena beljakovina lahko zagotovi aminokislino, ki je druga nima, in nasprotno. Tako strogi vegetarijanci izpolnjujejo svoje potrebe po beljakovinah.

Moc-beljakovin-1-jpgZAKAJ SO BELJAKOVINE TAKO POMEMBNE?

Beljakovine imajo številne pomembne lastnosti v telesu in pripomorejo k:

  • rasti mišične mase,
  • ohranjanju čiste mišične mase,
  • ohranjanju zdravih kosti.

Ali zaužijete ustrezno količino beljakovin?

Dnevna orientacijska vrednost (Guideline Daily Amount, GDA) beljakovin je približno 10–15 odstotkov vašega običajnega vnosa kalorij. To ustreza približno 55 gramom beljakovin na dan za moške in 45 gramom za ženske.

ODLIČNI VIRI BELJAKOVIN:

  • fižol, leča, grah,
  • oreščki in semena
  • ajda, proso, oves.

Beljakovinski praški iz soje, graha, sirotke (iz mleka) ali jajčnih beljakov se lahko dodajajo drugim živilom za povečanje vsebnosti beljakovin.

Kakšen je vaš priporočen dnevni vnos, ali ga zagotovite s trenutnim načinom prehranjevanja ter kako si lahko zagotovite kvaliteten dnevni vnos boste izvedeli skozi Osebni Wellness Profil.

Share