5 idej: Kako pojesti manj

Če želite jesti manj, morate najprej vedeti zakaj pravzaprav jeste več, kot potrebujete.

Tu je pet nasvetov, ki vam lahko pri tem pomagajo in vam dajo občutek sitosti!

Kako pojesti manj je ključnega pomena, ko govorimo o izgubi odvečne telesne teže. Ampak, če sami sebi obljubljamo, da bomo pojedli manj je to kot, da si obljubljamo, da bomo bolj nitkali svoje zobe – zelo nejasno. Lahko planirate, da boste pojedli manj (ali nitkali bolj)  vendar, to ni dovolj specifično – morate točno vedeti, kako boste ukrepali oz. katere korake boste naredili.

Kako pojesti manj

5 idej, ki vam bodo pomagale pojesti manj

Ko pridemo do reševanja problema, kot je jesti manj, moramo najprej identificirati ovire, ki so na tej poti. Ne morete jesti manj, če ne veste kaj povzroča, da jeste več kot je potrebno. Torej moramo dobro pogledati naše navade, da najprej ugotovimo kaj je vzrok, zaradi katerega pojemo preveč.

Naštela bom nekaj najpogostejših vzrokov, zaradi katerih ljudje pojedo več, kot je potrebno, ter nekaj nasvetov, ki vam lahko zares pomagajo.

1. Problem : Jeste preveč, ker ste raztreseni in niste pri stvari

To je verjetno eden izmed najbolj pogostih razlogov, da ljudje jedo preveč. Osredotočeni so na vse drugo, kot na obrok. Če jeste med gledanjem televizije, surfanjem po internetu ali vožnjo, ne dajete prav nobene pozornosti temu, kaj in koliko je na vašem krožniku.

Nasvet : Vzemite si 20 minut samo za obrok. Ne rečite »Imel bom kosilo, med tem, ko bom preverjal svojo elektronsko pošto. Ta čas se res osredotočite na izgled, okus in vonj hrane. Če ste doma , dajte vse na krožnik, tudi če ste obrok prinesli domov v embalaži, usedite se na primeren prostor in vklopite glasbo. Vse to lahko prispeva, bolj prijetnemu ter bolj zadovoljujočemu obroku tudi takrat, ko jeste manj.

2. Problem:  Pojeste preveč, ker si postrežete preveliko porcijo

Večina od nas po navadi poje vse, kar smo si dali na krožnik. Vseeno ali je to malo ali veliko. Torej, če boste naložili na svoj ​​krožnik ogromno porcijo, obstaja velika verjetnost, da boste  vse to tudi pojedli. Če želite, da bi jedli manj, se vse začne tisti trenutek, ko servirna žlica sreča krožnik.

Nasvet: Poskusite si dati na krožnik 20% manj hrane, kot po navadi. To je čisto dovolj, da zmanjšate vnos kalorij in ni toliko, da bi se čutili prikrajšane. Poskusite uporabljati manjši krožnik  in celo manjšo skledo, da boste lažje nadzorovali velikost porcije.

3. Problem:  Pojeste preveč, ker ste preveč lačni

Če je vaša strategija za zmanjšanje količine zaužite hrane, da preskakujete obroke ter prigrizke kolikor dolgo gre, se zna zgoditi, da se vam bo vse maščevalo. S preskakovanjem obrokov, zelo verjetno ne boste pojedli manj. Namesto tega, boste preveč lačni in se boste prenajedli takoj, ko se bo pojavila možnost.

Nasvet: Ni nujno, da jeste na uro, ker vas bo vaše telo opozorilo, ko bo potrebovalo gorivo. To se pri večini zgodi na 3 do 4 ure. Planirajte si obroke in razmislite tudi o zdravih prigrizkih. Poskusite vključiti v vsak obrok nekaj beljakovin in seveda vlaknin, da boste tako izkoristili njihovo moč, ki vam daje daljšo sitost.

 4. Problem: Jeste preveč, ko ste pod stresom

Če jemo pod stresom, je to dvojen problem. Ne samo, da vnesemo kalorije, ki jih ne potrebujemo, ampak se zelo verjetno zaradi prenajedanja ne bomo počutili nič bolje. Torej moramo najti drugačne načine za spopad s stresom.

Nasvet : Ko čutite, da se približujejo trenutki čustvenega prenajedanja, dajte vse svoje občutke na papir. To vam lahko pomaga , da najdete sprožilce prenajedanja in vas tudi ustavi za minuto ali dve, kar je pogosto dovolj dolgo, da ne bo prišlo do najhujšega. O tem se veliko govori, toda ena najboljših strategij za obvladovanje čustvenega prehranjevanja je, da bi našli kakšne druge načine za spopadanje s stresom. Pokličite prijatelja, pojdite na sprehod ali pa si skuhajte skodelico čaja. Vzemite si trenutek za razmislek o vaših občutkih, brez obsojanja. Včasih je dobro, da smo sami in nam je dolgčas.

5. Problem: Jeste preveč, ker jeste prehitro

Vsi, ki jemo prehitro vemo, da je potreben čas, da možgani registrirajo poln želodec. Pravzaprav to traja 20 minut. Zaradi tega se lahko najprej počutite čisto OK, po velikem obroku, ki ga pojeste na hitro, potem pa ste čez nekaj minut čisto polni.

Nasvet: Lahko poskusite jesti pred ogledalom (nekateri ljudje prisegajo na to, saj so na ta način končno nehali s to navado) a obstajajo še druge, bolj praktične in preizkušene taktike. To da jemo prehitro, gre z roko v roki s tistim prvo omenjenim problemom, da jemo, ko smo raztreseni, zato bodite pozorni in ko jeste bodite z glavo pri hrani.

Tudi to, da jemo po nekem vrstnem redu je dobra taktika: Najprej solata ali zelenjava, bolje kot to, da se usedete in imate vse pred seboj. Tako lahko najprej napolnite želodec s hrano, ki ima nižjo kalorično vrednost, preden začnete z glavno jedjo.

Prakticirajte manjše grižljaje. Tudi tu vam lahko pride prav ogledalo. In seveda, med posameznimi grižljaji odložite pribor. Če jeste nekaj, kar je potrebno razrezati, kot recimo piščančja prsa, odrežite vsak košček sproti. In seveda, vključite v obroke tudi hrano, ki ima veliko vlaknin in te ne dajejo samo občutka polnosti, ampak zahtevajo več žvečenja, kar vas bo upočasnilo.

Share